villakullevilla.blogg.se

Vi bygger nytt permanenthus i Tjust skärgård. Helt galet projekt men vem har sagt att allt ska vara enkelt? Vår familj består av Ulf och Sofie som båda arbetar på fastlandet inom skolans fantastiska värld. Sedan har vi Ulfs dotter Elina (-06) som bor hos oss minst varannan helg och grabbarna Alvar (-09) och Karl-Erik (-13). Välkommen att följa vår resa!

Fasaden nästan klar

Publicerad 2016-12-17 14:23:00 i Allmänt,

Nu är fasaden nästan klar, det är lite kvar på västra sidan samt ganska mycket på bastuutbyggnaden. Dock så avvaktar nog snickarna med resten av fasaden tills de riktiga dörrarna kommer på plats. Nu sitter det provisoriska byggdörrar som det inte gör så mycket om det blir märken i.
 
Invändigt har det dragits lite mer el och ventilationskanaler. Dvs ingen större skillnad jämfört med tidigare inlägg och bilder. Jag tänkte passa på att dra lite högtalarkabel nu medan mellanbjälklaget fortfarande är "öppet" (dvs vare sig golv eller tak är lagt).
 
Det blir ett snyggt hus med fina proportioner tycker vi. Ska bli spännande att se hur det tar sig ut när balkongen är klar.

Flitens lampa lyser bokstavligen när Sofie byggstädar för fullt där inne.
 
 
Jag upptäckte idag att jag nog inte har "alla hästar hemma" alltid.. Det är lätt att bli förundrad och irriterad när man hittar fel som någon av hantverkarna borde ha tänkt på, men den här gången var jag inte ett dugg bättre själv. För några inlägg sedan visades egen håltagning för vattenslangar till radiatorer på övervåningen. Idag insåg jag att jag borrat så att de kommer ivägen för de blivande skorstenarna.. Så klantigt! Bara att göra om..
 
I detta facket ska det bli skorsten.. Inte så listigt av mig att borra för rörslangar precis mitt i då..

Kommentarer

Postat av: Karolin

Publicerad 2016-12-17 15:22:48

Men då blir det ju varmvatten 😁😀 att inte rörmokaren tänkte på det? Fint hus blir det iaf! Kram!

Svar: Det blir till att göra om :-) Kram Sofie
Sofie Alvarsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela